Op de afdeling klantenservice werkt een team van ongeveer 15 collega’s. Stuk voor stuk gemotiveerde, enthousiaste en sportieve mensen. Sporters op weg helpen, werkgevers uitleg geven over de bedrijfsfitnessregeling en meedenken met sportscholen zijn veelvoorkomende werkzaamheden. “Ik werk op de klantenservice, maar dan wel in de breedste zin van het woord. We zijn niet een standaard callcenter, zoals mensen zich vaak inbeelden.”
De klantenservice heeft diverse werkzaamheden, waarbij er wordt geschakeld met relaties van BFNL over uiteenlopende zaken. Doordat er in blokken van twee uren wordt gewerkt, is de functie Klantcontact Specialist erg veelzijdig. “Zo beantwoord ik bijvoorbeeld in de ochtend twee uren e-mails en sta ik daarna twee uren sporters, sportscholen of werkgevers telefonisch te woord. Na de lunchpauze ga ik bezig met het verwerken van declaraties van sportlocaties en sluit ik de dag af met twee uren werken aan mijn specialisatie.”