Artikel

Gepubliceerd op: 11 juli 2024

Zo draagt bedrijfsfitness bij aan een sterk werkgeversmerk

Een krappe arbeidsmarkt zoals we die tegenwoordig kennen, maakt dat je je als werkgever op allerlei manieren wilt onderscheiden. Door goed na te denken over employer branding, oftewel je werkgeversmerk, haal jij de beste mensen binnen! Goede arbeidsvoorwaarden zijn daarbij steeds belangrijker. Heb je er al eens over nagedacht om bedrijfsfitness als secundaire arbeidsvoorwaarde op te nemen?

Wat is employer branding?

Volgens Great Place To Work zien veel werkgevers employer branding nog als niet veel meer dan een simpele recruitmentcampagne of goede wervingssite. En hoewel dat natuurlijk een goed begin is, gaat het wel verder dan dat. Uiteindelijk wil je als werkgever de grootste talenten binnenhalen en binnenhouden, en dat doe je door een sterker employer brand te hebben dan je directe concurrenten. Een goed werkgeversmerk zorgt er ook voor dat je huidige werknemers langer blijven, zodat het verloop binnen je organisatie zo laag mogelijk is. Een sterker employer brand zorgt voor meer loyaliteit onder je werknemers.

Uit een onderzoek van LinkedIn in het Verenigd Koninkrijk blijkt dat een sterk employer brand erg belangrijk is:

  • 53% gaf aan dat een hoger loon niet belangrijk genoeg is om van werkgever te veranderen, als die werkgever een slechte reputatie heeft op het gebied van leiderschap of werkzekerheid
  • 17% zou wel van baan wisselen voor meer baanzekerheid en meer mogelijkheden voor professionele ontwikkeling, zelfs als ze niet meer zouden verdienen

Bedrijfsfitness voor een sterk employer brand

Er zijn ontzettend veel manieren om je employer brand te versterken. Hubspot deelt bijvoorbeeld een aantal stappen om tot een goede strategie op het gebied van employer branding te komen, zoals het houden van een interne audit en het gebruiken van allerlei contentvormen in je arbeidsmarktcommunicatie om je merk uit te dragen.

Een ander belangrijk punt voor veel werknemers is de aandacht die er is voor gezondheid. We weten allemaal dat bewegen fysieke voordelen biedt, en een werkgever die daar actief aan bijdraagt, is interessanter dan een concurrent die dat niet doet. Een uitstekende manier om als werkgever te laten zien dat je gezondheid belangrijk vindt, is een bedrijfsfitnessregeling. Dat heeft allerlei voordelen voor je werknemers, zoals lagere kosten en veel mogelijkheden in de buurt om te kunnen sporten. Daarnaast zijn er voor jou als werkgever natuurlijk ook veel voordelen: er is minder verzuim en gezonde medewerkers zijn bovendien productiever, creatiever en gelukkiger.

Dus waarom zou je nog wachten, je kunt vandaag nog een brochure aanvragen waarin alles haarfijn uitgelegd wordt!

Geïnspireerd blijven?

Schrijf je in voor onze maandelijkse nieuwsbrief en blijf op de hoogte van acties, oefeningen en nieuws.